Nuffnang

MY HEART BEEP

Wednesday, January 5, 2011

SEDANGKAN LIDAH LAGI TERGIGIT.....


gambar sekadar hiasan


Selalunya ayat nie, di tujukan pada kehidupan rumah tangga, tp aku bkn nak cerita pasat rumah tangga, juz nak cerita kisah adik beradik....kita walaupun adik beradik, tp mcm air laut gak, ada pasang ada surutnya, ade puting beliung, ade gunung berapi, tp apepun happen kita tetap adik beradik, seibu dan sebapa @ seibu lain bapa @ sebapa lain ibu, drh y mengalir dlm badan tetap adik beradik kita.....kalau pepe jadi masih di guna pakai tue untuk di dermakan sesama kita....hargai lah sesama kita, dan hormatilah sesama kita....sayangilah keluarga kita, adik kita, abang kita, kakak kita...kerana hubungan tue bukan di dunia sahaja tp hingga ker pintu syurga....
Dari sekecil-kecil keluarga, hny ade adik ,abg, kakak, kita tmbh ngan kehadiran ipar duai, dan seterusnya anak²...meriahkan keluarga kita berbanding mereka y x seuntung kita, di lahirkan sendirian di dunia, tiada abang, tiada kakak,tiada adik...ipar duaipun x ramai, anak pun tiada....hargai apa y kita ada...syukurlah sesungguhnya kita mempunyai adik beradik yang ramai.....

7 comments:

chugie said...

betui2.. setujue!! :P

Wansteddy Tales said...

benar sekali. Saya pun kdg2 mengusik adik beradik, terasa, merajuk... lama2 baikkk semula. macam air xkan putus walau dicincang :D

Huda said...

wah rumah dah lain :) nice color kak..

A N A K - A N A K K U said...

chugie : hehehehe

wan : yup usik mengusik tmbh akrab
bila xde rindu

huda : hehehe tq

SyidaGorjes said...

adik beradik ada 2 org je.agak bosan.huhu

A N A K - A N A K K U said...

syida : alamak 2 bosan erk, mcm nie sy kene tmbh anak lah...bg anak2 x bosan...hehehehe

Zura said...

aku antara yg meriah mah..adik beradik 11 org...mmg bestlah tp bila surutnye tue yg lemah tue...

Nuffnang

MY HEART BEEP