Nuffnang

MY HEART BEEP

Sunday, December 26, 2010

SUMMARY ABOUT MY BELOVED PRINCESS & PRINCE


my beloved princess & prince

Hari nie aku terana nak bercerita pasat perkembangan anak² ku...kekadang hilang sabar gak melayan kerenah dua beradik nie....huhuhhu respek lah kat kedua ibu bapa kita y sanggup melayan kerenah kita dulu.....kesabaran diorg mmg tinggi....tp ikut pemakanan gak kot, dulu mak ayah kita mane suka mkn luar, fast foodpun bukan se glamer skrg....erm...nak salah siapa bila dlm diri ozon kesabaran menipis????xkan nak salahkan lapisan ozon lak kan....salah sendirilah......huhuhuh Ya Allah berikanlah aku kesabaran yang tinggi dalam mendidik anak-anakku...amin......






Ok kite mulakan dengan c kakak.. erk

My beloved princess
Nama : Nurhafizzatul Iman Badrolsyam
DOB : 25hb 01 2008
WOB : 2.55
Now : 2 thn....(bulan depan genaplah 3 thn....)
Terasa anak aku nie dah besar, mulut dah mcm bertih jagung, mmg bijak bercakap....kalau ditny ade jer jawapannya...sudah boleh jadi kakak yang baik, boleh di harap bantu aku mengemas rumah, jaga adik....dah hafal ABC & Alif Ba Ta.....dah pandai berzikir, tanpa mengikut sesapa...bila kekadang dgr dia tdokan adik dia, dia baca zikir munajat.....aku senyum jer...dlm hati alhamdulillah....hehehe bangga beb jadi ibu bila anak dh bijak mcm nie...hehehe xbaik riak....dah pandai melawan ckp aku...heheheh bab nie mmg selalu nak kene cili jer ngan aku...geram....dah pandai merajuk bila di tegur, walaupun teguran itu salah dia, dia akan menangis, dia taulah tue dia punyer salah.....erm....dan yang terbaru skrg nie, dah pandai kencing kat toilet.....ok bab nie mmg x susah sgt nak train dia, sbb dia dah pandai ckp, pastu aku ugut skit, kalau dia kencing merata xckp, aku cubit bontot dia, pastu cili...hahahh kejamkan ibu mcm nie...tp adelah 2-3x terbabas....biasalah....but practice makes perfectkan....ini buatkan aku jadi gila nak beli spender kat dia bebanyak...hahahaahha....





c adik lak...my little prince...
Nama : Muhammad Haziq Ishraf Badrolsyam
DOB : 18hb 09 2009
WOB : 2.9
Now : 1thn 3 bulan
Oooooo y kecik dan adat seorang adik ,apa y kakak buat pasti adik ikut, sbb tue selalu pesan kat kakak ajar adik dan sebut perkara y baik jer......my little prince nie, perangai dia mmg suka mengusik, mcm aku lah tue.....kuat meragam....adoiyai x larat tau, tp dia pun dh pandai sesebut beberapa perkataan, mcm ibu, ayah, bas, kakak, lori.....alhamdulillah dia xde lah pelat...leh paham dgn jelas per dia ckp, wlpn kekadang ade perkataan di depan @ belakang y tertinggal...tp masih leh di pahami.....dah pandai berzikir gak, tp dlm bahasa dialah...hahahaah but aku suka....oo dia dah pandai jaga kakak dia, kalau org buat kakak dia, dia akan pergi pada org tue tarik rambut org tue....hahahaha wlpn kekadang dia akan di buli balik...;p, kuat cemburu nie, means xleh beradik lagilah...hahahahaah....pandai amik hati org, bila dia dh tau dia buat salah, org marah...so dia akan pergi dekat org tue cium muka org tue...selalunya aku ngan ayah dialah y kene...hehehehe, tp y paling x tahan, sekarang nie dah pandai menggigit...badan aku dh lelebam di buat dia...kekadang konon dtg nk peluk, pastu ngap...adoiyai....smp menangis aku di buatnya......


Oklah itu jer nak citer wat masa nie...bnyk lagi sebenarnya perangai 2 baradik nie....tak tau nak gmbr kan mcm mane...aku doakan anak² aku, jadi anak y soleh dan solehah...taat pada kedua org tua,hormat pada org lain....ikut perintah agama....amin....

3 comments:

SyidaGorjes said...

anak setahun sorang, tabik spring kat kay!
aqid pun petah bercakap sekarang, siap pandai bagi instruction kat orang,hehehehee

A N A K - A N A K K U said...

heheheh ter xcident tue syida.....erm but alhamdulillah dh sepasang....tuelh diorg nie belajar drp pemerhatiankan...

Zura said...

seronok baca cite perkembangan anak2 ko...jgn tersalah didik sudah...

Nuffnang

MY HEART BEEP