Nuffnang

MY HEART BEEP

Sunday, April 4, 2010

JANGAN DI KENANG, ORG Y TELAH TIADA...

Aku sebenarnyer tak suka tajuk N3 aku tue, pantang aku bila org ckp mcm tue kat aku ...kenapa????? Pernah tak org y ckp mcm tue hilang org y tersayang? org y paling rapat ? org y membahagiakan dlm hidup??? Kalau x pernah better jgn ckp mcm tue...nnt buat marah org y tgh beersedih jer....Erm org dah tiada....aper lagi y mampu kita buat????hanya doa untuk dirinya dan kenangan bersamanya jer y mampu buat kiter tersenyum dan mungkin memberi kiter semangat untuk teruskan hidup...Pemergian arwah Pak Din Beramboi,rupanya memberi tamparan y sgt hebat bkn pada Pak Nil jer, tp seluruh rakyat malaysia..... Org selalu ckp "tuelah manusia nie bila dpn mata ade jer y tak kena, tp bila dh tiada baru nak terhegeh² teringat , terindu" Erm nak wat mcm mane kiterkan manusia biasa jer....Adoiyai...aku dh lupe nak taip per...nie kes kene sergah tetibelah nie...hahahahah....

Hilang org y bagi kita semangat secara langsung atau sebaliknyer sebenarnyer bg tamparan y paling hebat dlm hidup, aku pernah rase kehilangan tue, dan dr kehilangan itulah aku bgn untuk sesuatu y lebih berharga dlm hidup aku, bkn sekali aku kehilangan semangat y sesama berjuang dgn aku tp twice.....bkn senang utk aku bangkit ......tp syukur aku masih ade teman rapat y sentiasa dgn aku...dan aku harap aku dapat berkongsi kejayaan nie bersama insan² y tersayang dlm hidup aku...walaupun pembakar smgt aku telah pergi utk selama²nya....tp pesanan dn semangat y di tinggalkan sentiasa bersama aku.....Tak salahkan kiter kenang org y telah tiada tetapi memberi kiter semangat utk teruskan perjuangan @ perjalanan hidup....Tapi jgn lah terlalu mengenang @ mengikut perasaan sehingga apa y di tinggalkan oleh si dia menjadi racun dn pemusnah dlm kehidupan seharian...Jangan toleh ke belakang...pada dia kita utuskan doa dan untuk diri kita kita kene pandang sekeliling masih ada insan y menyayangi kita.......Pada y merasa kehilangan seseorg y paling bermakna dlm hidup, bangunlah bangkitlah....andai si dia masih hidup bkn kehancuran hidup kita y dia inginkan tp kejayaan kita sbg khalifah Allah.....Setiap pertemuan pasti ada perpisahan...Hargai insan y masih ada di sekeliling kita....

3 comments:

chugie said...

ye.. aku juga pernah merasai kehilangan.. sob..sob..sob!

Zura said...

betul3x...

aku pun...xkanlah org tue dh xde dlm dunia nk lupe terus...

ingat sambil redha ngan pemergian dia...

A N A K - A N A K K U said...

chugie : doa anak y solehah tue y paling tulus z

zura : tol tue ra, sesuka jer nak suruh org lupekan....ingat kiter hilang ingatan ker?

Nuffnang

MY HEART BEEP