Nuffnang

MY HEART BEEP

Tuesday, February 23, 2010

nobody perfect...

Hari nie, aku mmg lapang selapang²nyer, xde keje langsung, tp aku leh nk jenjalan blog kengkawan....sbbnyer aku bz study kat opis, mlm td aku stay up smp kol 4.30 pagi menghadap buku....hehehehe smp menangis, rase otak nie lembab sgt, x phm soalan ker ape aku nie...emo laks...
Aku bkn nak cerita pasal sesiapa tp umum jerk, dlm dunia nie xde seorangpun y sempurnakan, nabi muhammadpun x sempurna, tp dia belajar untuk menjadi sempurna...Selalunyer dalam hidup nie, kiter terlalu mengejar kesempurnaan sehingga kita tersalah langkah , tersilap kiraan.. Kalau dlm sebuah hubungan tue, mesti kita nak pasangan kita bagus, terbaik dan kalau boleh xnak ade cacat celapun, kita terlupa kita juga x sempurna. Kalaulah pasangan yang kita sanjung tue, tersilap sedikit, pasti kita akan melenting, tapi kalau kita yang silap 1001 alasan kita bg, dan antaranya mesti ada ayat nie " xde manusia yang sempurna" Sebenarnyer bila kita hidup berpasangan tue, kita saling lengkap melengkapi, kekurangan ko, kelebihan aku, dan kelebihan ko kekurangan aku....kalau semua rase diri tue sempurna, nnt ego melangit pula, mcm mane nak hidup bersama.... Percaya tak walau kita bercinta 10tahun pun blum tentu kite adalah pasangan serasi, selagi kita tak tdo sebantal, duduk sebumbung...selagi tue kiter x boelh di katakan serasi...Kadang² mase bercinta betol kita boleh memahami seseorang tue, kita boleh selami susah senang org tue, kita boleh harungi semuanyer bersama...tp bila hidup bersama nie, situasi dia berbeza, susah tue kadang² berpunca drp kita bersama, kalau kita xde sikap saling tolak ansur, berbincang mmg akan menghancurkan hubngan yang selama nie kita bina bertahun². Kadang² kita hanya serasi untuk menjadi teman sahaja, tp bkn untuk jadi pasangan sehidup semati.... Jadi pada semua kengkawan semua, especially yang sedang hadapi masalah dlm hubungan tue,renungkanlah mungkin kesilapan dari pihak kiter tnp kiter sedari, dan kalau betul dr pihak sane, pandanglah dia hanya manusia biasa, y punyer kelemahan, jgn biarkan dia terus dgn kelemahanyer gunakanlah kelebihan yang ade pada diri kita utk membantu diri dia..... Sebelum kita jatuhkan hukuman pada seseorang tue, pandang dan renung pada diri sendiri dan tnyalah "SEMPURNAKAH AKU??"

3 comments:

zaza said...

MAH.. KO AMEK PJJ KO APA? U MANA?
DAH BYK KALI AKU TANYA NI...

chugie said...

betul2! tak da sapa yang sempurna pun.. so jom sempurnakan idup anda dengan contest!!!!1

A N A K - A N A K K U said...

zaza : hehehe aku dh jwbkan aku bkn amik PJJ aku amik JPJ heheheh..UITM

chugie : erm x hbs lagi makcik nie ngan contest

Nuffnang

MY HEART BEEP