Nuffnang

MY HEART BEEP

Thursday, August 26, 2010

SEMANGAT PATRIOTIK

Semakin hari semakin dekat, hehehehe tak lama lagi kita akan sambut hari kemerdekaan negara kita kan, yang ker berapa saper tahu angkat tangan??? heheheheh ialah kekadang bila dah dewasa nie kiter terlalu alpha smp x amik tahupun dh berapa tahun negara kita mengecapi kermerdekaan...Tahun nie genaplah 53 tahun kita merdeka...Alhamdulillah syukur semoga kita akan terus bebas daripada kuasa luar....Tapi bila semalam aku tengok berita, tersirap darah aku, eeeeeeeee aper ker bangang diorg nie, buat mcm tue, sesuka jer nak bakar bendera negara orang???? Cuba bayangkan kami pulak yang bertindak seperti korang, per perasaan korang? Aku rase mmg perang meletuslah....erm tapi bak kata pepatah aku, kiter rakyat yang bijak pandai takkan ikut perangai org yang tidak bijak...Org bodoh jer akan buat perkara yang same dengan perangai org bodoh...Aku marah , geram, sedih , per patut kita buat erk??? xkkan nak berdiam diri jer, mmg lah kita takkan buat tindakan yang sama mcm orang-orang bodoh tue, tp mesti ada cara untuk kita mempertahankan maruah negara kita....Smp aku terpk kalaulah aku ade kuasa mmg aku hantar semua rakyat dia balik negara diorang nie....tak kebulurlah xde diorang nie...


TEMA :
1 MALAYSIA MENJANA TRANSFORMASI

2 comments:

Zura said...

aku xleh sama2 emosi ngan ko lah mah sbb aku xtgk berita smlm...hehehe

Ease Basri said...

Memang ko patut marah... Tak tau nak kata ape...seb baik aku bukan PM... kalo aku PM... pasti nahas mereka.... huhuhuhuhu

Nuffnang

MY HEART BEEP