Nuffnang

MY HEART BEEP

Sunday, June 13, 2010

APA NAK JADI....

Semalam aku jenjalan ngan mr hub and my beloved children...tgh lelepak kat satu tempat nie terdengarlah satu perbualan kisah anak² antara dua beradik nie, c adik bercerita dgn c kakak...Dia sekarang risaukan anak² perempuan dia, biasalah anak² nie bila dah mula membesar, mulalah start berkawan kan..so dia citerlah anak dia y besar, c kakaklah dah ler x keje pastu skrg nie jadi driver bf dia lak..kalau dpt gaji x per jugak, ini free jer, kekadang adalah 2-3 org pakcik sedara nmpk pepagi subuh anak dia kat tgh jalan,otw balik dr menghantar bf dia....nak tegur lelebih nnt x becakap ngan kita, di katanye kita nie busybody....erm kalau naik kereta ok lagi, xdelah org kg nmpk sgt, ini naik moto, terang jelas dan nyata..makcik nie ngan suami dia pening pkkan hal anak nie...Bila di suruh kahwin jer , alasan duit x cukup lagi, mungkin betol gak kan coz skrg nie nak kawin pun mcm nak beli rumah...heheheh, Pastu dia sambung lagi pasal anak perempuan dia yang lain, pun skrg nie berkawan gak, pastu sambut c kakak makcik nie, ari tue kate dah xde kawan ngan sesape....erm nie kawan baru lah erk...Erm hehehe biasalah pada aku lah kawan biar seribu asalakan tau jaga diri dan batasan, insyaAllah semuanyer akan baik...Smp situ jer aku mendengar perbualan diorang, coz pastu mr hub dah ajak aku jalan² tempat lain...Erm susahnyerkan....susahnya nak besar dan didik anak, lelebih anak perempuan...betollah kate pepatah nak jaga lembu sekandang lebih senang drp jaga anak perempuan seorang. Aku paham perasaan makcik tue dia takut pepe jadi kat anak dia, hai c anak tak pk ker perasaan ayah dan ibu tue, xperlulah bersusah payah nk jadi "driver" pada c dia sedangkan jodoh tue blum pasti nnt menyesal ajer......Tp mamat tuepun kalau dia sayang kat minah nie, xkkanlah dia sanggup susahkan buah hati diakan, naik moto lak tue, x risau ker dia pepe jadi kat aweq dia???erm pklah sebelum kawin nie jer nak bahagiakan mak ayah, nak dgr ckp mak ayah, esok dah kawin bkn x leh bahagiakan mak ayah ,tp kalau dapat jenis suami y pentingkan diri dia jer...mak ayahpun terpaksa kita ketepikan.....Jangan kerana sayang + cinta kita buang orang y lebih menyayangi kita.....

AIA - Ayah Ibu Anak
Artist: Baji

Rarare rare rare ra
Rarare rare rare ra
Rarare rara rera rara rare rara

Janganlah engkau menangis lagi
Yakinkan amal(n?) ibu di sisi
Wahai intan seluruh (ra?)warga
Hadirmu membawa seribu warna

Kini kau lupakan ibu
Lupakan juga ayahmu
Mengapa kau begitu
Setelah sinar kau ketemu

Tidakkah kau kasihan
Ibumu sendirian
Di sini bukan syurga
Patut kau campakkan

Ayah, ayah jerit kecilmu
Setia bersila di bendul pintumu
Tangis tawa bukanlah duka
Jadi ingatan mengusik jiwa

5 comments:

Huda said...

mmg susah nak besarkan anak2 zaman skang ni..bile ditegur mcm2 dijawab..mudah2 an anak2 kita x mcm tu kan :)

Zura said...

wahhh..entry ko siap ngan lagu...hehehe

ko kena pandailah didik iman...

Ease Basri said...

Hahaha... rasa la kita balik camna nak jaga anak pompuan... riso cam mana makayah kita jaga kita dulu... Hopefully SOLEHAH la anak-anak kita yer... AMIN...

A N A K - A N A K K U said...

huda : tuelah takut kita terlepas pandang @ lupa nak mengingatkan....selalu doa mintak diorg jdi anak y baik dan soleh& solehah

zura : insyaAllah ra, bkn iman jer tp adik² dia...erm aku suka lah lagu nie..

A N A K - A N A K K U said...

ease : tollah tue...erm aminnnn

Nuffnang

MY HEART BEEP