Nuffnang

MY HEART BEEP

Friday, January 1, 2010

WELCOME 2010....

Hari nie 1st entry aku thn 2010, alhamdulillah semua perkara y baik berlaku..ari nie gak befday mak aku y ker 61 thn, pepagi laik aku dan anak² aku dah bgn bersiap² ajak mak parents aku g breakfast....b4 g breakfast smptlah mak aku singgah pasar beli barang.....erm xdelah g memana y jauhpun masih di area sg buloh lagi...erm pas breakfast aku lek rumah , terus buat operasi mengemas rumah, ari nie pembantu rumah cuti, so aku lah y jadi pembantu rumah tue,hehehe its ok bukan selalu, laikpun rumah sendiri siapa laik nak kemas dn menghias kalau bukan tuan rumah kan....dari pukol 11 smp kol 3.30 aku buat keje di samping di bantu oleh anak² buah kau dan di ganggu oleh 2 comel aku..hahaah huru hara gak ler...Penat jgn ckplah,terkejar² aku di buatnyer...ialah dgn anak aku kekejap meragam, kekejap ajak bersembang + rumah y dah mcm kene masuk perompak...tp aku set my mind, relax dan susaun pelan²...oklah after dah beres semua, ingat nk lelap kejap...eeeeee x leh gak, sbbnyer xde sape masak...so aku bgnlah masak, masak simple jer, ialah befday mak kan xkn nk suruh org tua tue lak masak gpun umur dia bkn 16thn tp 61thn, sbg anak y baik, aper salahnyer sekali sekala berbakti pada org tua...SIap masak kol 4, kejap jerkan..aku masak ikan bakar , smbl tumis ikan bilis ngan sayur tauge...nak wat special xtau per nak masak...sbbnyer pakar masak kat pahang, ayung aku lak x larat baru lek keje malam...erm para suami semua kerojer so ktorg mmg x kermana...
Malam laks, suami aku ajak kuar g beli pampers ngan susu anak dah habis,alamak tgk jam. dah start lak cerite fav aku nie...erm pk² mls nak g last to last aku bgn gak siapkan anak² dan offer mak aku nak ikut jln x, maak tny nak g mane,aku ckp jenjalan sajejer..so kitorgpun gerak g giant kota damansara...ingatkan nak window shopping jer, belipun 2 barang tue jer ( susu + pampers ). B4 naik giant aku g cucuk dulu, heheh coz my husband lum gaji laik, aku jer dah gaji, tuepun dah bnyk susut nilai,so aku amik pendekatan, nak try satu card bank kau nie, dah lame x tgk, so aku cucukler nsb ingat pin no laik, pergh valid & success, per laik mak jom shopping amik jer per mak nak....ingat nk presentkan kasut sbb mak ak uckp nak beli kasut,tp dah naik kat giant, smp kol 11.30, kedai kasutpun dah tutup....dr 2 barang smp penuh 1 troli, smp anak aku berhimpit ngna baranglah...hehehehehe..rezeki awal ahun dan permulaan yang baik untuk tahun 2010, harap sepanjang tahunlah...amin...
susut nila

2 comments:

Zura Tahir said...

Amin ya rabbal alamin...semoga rezeki thn br bertambah...

A N A K - A N A K K U said...

THANX RA....

Nuffnang

MY HEART BEEP